Friday, January 8, 2016

Cormac McCarthy. Kõik need ilusad hobused

1. Raamat, mis on ilmunud aastal 2000

See raamat sattus mu to-read listi The Reading Roomi kaudu, kus sain selle mingisuguse testi vastuseks. Kahjuks ma ei mäleta, mida selle testiga välja selgitati ning ma ei saa seda ka enam järele vaadata, sest testi tulemust ma oma Fb seinal ei jaganud (sellest moraal: sellised olulised asjad peavad alati olema dokumenteeritud :D ).


Raamatu tegevus toimub 1949. aastal. Peategelaseks on 16-aastane Texase poiss John Grady Cole, kes otsustab oma 17-aastase sõbraga ette võtta ratsateekonna Mehhikosse. Sõprus, armastus, katsumused, kättemaks - need on märksõnad, millega seda lugu iseloomustaksin. John Grady on väga ausameelne noormees. Isegi kui vahepeal näidatakse ka tema pahelisemat poolt, mis tõsi küll on tingitud pigem õiglustundest kui pahatahtlikkusest, siis lunastatab ta oma patud ikkagi ausa ülestunnistusega. See on väga liigutav ning paneb loole ideaalse punkti.

Cormac McCarthy hoidvat avalikust elust eemale. See võib olla lihtsalt tagasihoidlikkus, aga tema raamatu põhjal julgen arvata, et selles võib olla ka terake arrogantsi. Need märksõnad, mida eelpool mainisin on seotud tugevate emotsioonidega, samas lugedes seda raamatut neid vahetult ei tunne (vähemalt mina ei tundnud). Emotsioonid tekivad hiljem, kui loetule järele mõtled. Sellepärast see ongi minu arvates väga hea raamat, et ta ei räägi sinu eest , vaid räägib sulle ning on sinu enda valida, kas see liigutab sind või ei.

Ma ei ole kunagi ühtegi sellist raamatut lugenud. Võibolla süvendas seda tunnet ka see, et otsekõne polnud jutumärkides ning kogu lugu oli ühtlane ning voolav.

Seda raamatut võiks veel lugeda. kui teemaks on

* Raamat, mida lugedes õpid hispaania keelt;

* Raamat, milles on suur roll hobus(t)el;

* Raamat, mis ei tekita sinus mittemingisuguseid emotsioone, aga kui see kohale jõuab, oled sillas :)

Goodreads

All the Pretty Horses, 1992

McCarthy, Cormac, 1933-
Kõik need ilusad hobused : Rajamaa triloogia esimene köide / tõlkinud Lauri Pilter ; [toimetanud Triin Kaalep ; järelsõna: Krista Kaer ; kaane kujundanud Mari Kaljuste]
[Tallinn] : Varrak, 2000 ([Tartu] : Greif)
291, [1] lk. ; 21 cm

Lugemisaeg 6.-8. jaanuar.

+2 päeva



No comments:

Post a Comment